Przed przeniesieniem programu należy:
- wykonać kopię zapasową bazy danych – plik PPUBLICO.FDB (lokalizacja domyślna: C:\Program Files (x86)\ProPublico\database)
- wykonać kopię zapasową pliku z kontami użytkowników i hasłami dostępu – plik security2.fdb (lokalizacja domyślna: C:\Program Files (x86)\ProPublico\dbengine);
- zatrzymać sesję serwera – do tego celu należy użyć pliku stop_firebird.bat (lokalizacja domyślna: C:\Program Files (x86)\ProPublico\dbengine\bin).
Następnie należy skopiować plik PPUBLICO.FDB oraz plik security2.fdb, zainstalować na nowym komputerze program w tej samej wersji i podmienić powyższe pliki analogicznie w folderach docelowych.
Po przeniesieniu programu na nowy komputer przy uruchomieniu pojawi się komunikat ”Twoja licencja wygasa za 5 dni” – co jest działaniem prawidłowym.
W tym okresie należy przesłać do Datacomp e-mail o wydanie kodów ID1 i ID2. – lokalizacja czynności znajduje się na loginie PPADMIN w miejscu widocznym na poniższym zrzucie:
Jeśli przycisk „Wyślij” nie wygeneruje automatycznie wiadomości e-mail (brak klienta poczty) należy skopiować numer klucza z okna Licencja, wkleić ręcznie do poczty i przesłać na adres propublico@propublico.pl podając dane jednostki, od której on pochodzi.